Inget är gratis här i livet...

Redan när jag öppnade mina ögon denna dag visste jag att ja skulle få betala på ett eller annat sätt.
Allt började med att det kommer fyra st in i mitt rum och försöker få upp mig, det var inte det bästa sättet dom körde med direkt, gapade, skrattade, och la sig på mig. Så det slutade med att jag var tvungen att sparka ner en av dom från sängen och jaga han ut med näven i högsta hugg.


Nåväl när jag väl hade orkat mig upp var det lunch som stod på schemat. Som vanligt hade jag höga förhoppningar om maten, som en gång i tiden var redigt god. Men kocken Urban gjorde mig redigt förbannad ännu en gång, han hade trollat ihop någon fisk med dom där små småländska fingrarna.
Gör han det här bara för att jävlas med mig?!

Efter vi hade slutat denna dag, bestämde jag, länken och Sundin oss för att åka in till Växjö för att rädda dagen med
lite god kinamat. När vi väl kom in till Växjö och hittat en bra restaurang, tog det ett bra tag för servitören att få fram våran trerätters middag vi hade beställt. Maten var helt okej när den väl kom och efterätten smakade också bra, tills vi skulle gå och betala då den lilla kinesiska kvinnan krävde oss fattiga studenter på ca 250 kr st.
När maten var av klarade kände vi att när vi redan gjort av med en slant på maten kunde vi lika gärna gå och ta någon öl, vi satt oss på en krog ett tag och pratade då det helt plötsligt kommer in en liten flicka i 5 års åldern trotts  att de stod 23 år! hur är detta möjligt?!
Vi avslutade dagen på Maxi där vi gick omkring i nästan 2 timmar för att slå ihjäl tid. Det fanns så klar mycket saker vi var sugan på att köpa, som t.ex. en julgran, pälsmössa , darth vader mask och mycket annat.

Vi hörs.

// Snake


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0