en jävla massa hockey!




Nytt Projekt på G här på världens bästa Kommittéblogg.
Jag och min kära kollega David "länken" Mårtensson kommer vecka ut och vecka in debattera om de klubbar vi håller närmast om hjärtat, i mitt fall Hv71 och i davids fall
nått lag han vill kalla Brynäs IF (din tur kommer david ta det lungt).

Vill börja denna veckans inlägg med lite reflektioner på gårdagens match mot det som blivit ärkerivalen
Linköpings HC eller som jag vill kalla dom , ett jävla östgöte pack!
Tjecker eller inga tjecker 6-2 i serieinledningen och 6-4 igår..... att ni inte lär er att hålla er på banan för
33,33% eller 31 mål i powerplay talar väl för sig själv!

Skönt även att se Pasi Puistola åter klättra uppåt i poängligan efter en liten svacka, bra skit!
I topp ligger fortfarande Johan "kung" Davidsson i topp tätt följd av årets kanon och min personliga hockeygud,
David Petrasek.. tyvärr så har Jukka blivit passerad av norrmannen Aasen eller hur fan han nu stavar sitt namn men hej... han är ju skadad och kmr igen - tro mig!!

Jag antar att David kommer att ha en del kommentarer på detta inlägg men han ges chansen på onsdag när han återkommer från Sthlm tillsammans med resterande av kommitten, dvs bara Snake som varit brave enought att slänga in ett par inlägg på bloggen.

För övrigt en tuff tid framöver för mitt kära Hv71 i matchprogrammet:

19/11 Färjestad - Hv71
21/11 Hv71 - Saik
24/11 Frölunda - Hv71

tre topplag på 3 omgångar, fyra då om man räknar LHC.. men det ska nog fan gå!
tills nästa gång peace!

Ponta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0